Force Now!
Cross-Functional Gym

Kettlebell

Az óra megszűnt!


Kettlebell jellegű edzések:

Kettlebell, Girja, Füles súlyzó, Gömbsúlyzó a nevek különböznek ugyan, de a lényeg ugyanaz speciális súlyzós tradicionális orosz edzésmódszer, amit ma már nem csak az orosz hanem az amerikai hadsereg is rendszeresített. Természetesen nem csak katonák kizárólagos edzésmódszere, hanem világszerte a sportot önállóan vagy más sport tevékenység kiegészítésére használó sportolni szerető és egészségre vágyó férfiak és nők, idősek és fiatalok számára is egyre szélesebb körben is elérhető.

Nálunk a Force Now! cross-funkcionális edzőteremben edzői segítséggel megismerkedhetsz az eszköz helyes használatával és ha így teszel könnyen az életed részévé fog válni a szép fekete gömbökkel végzett lendületes edzés és a jóleső izomláz is büszkeséggel tölthet el, a változást pedig a tükörben is észre fogod venni magadon.

Mi is az a Kettlebell?

Az eszköz ősét eredetileg terménymérés ellensúlyaként használták. Lekerekített, hogy ne okozzon véletlen sérülést és biztos fogást adó fogantyúval füllel látták el. Természetesen acélból készültek, súlyuk az Orosz PUD=16,38kg súly többszörösei vagy töredékei (1/4 részes lépésközzel):

4-8-12-16-20-24-28-32-40kg.
Mára ezektől eltérő súlyú eszköz is forgalomban van, így a terhelés jobban igazítható az irodához szokott testünkhöz. Edzés közben a gömbsúlyzót –gyakorlatoktól függően- egy illetve két kézzel is kell használni.

A megszokott kézisúlyzóktól eltérően a fogási pont nem esik egybe a tömegközépponttal, így folyamatos koncentrációra és az izmok összehangolt munkájára van szükség a helyes végrehajtáshoz. Több száz gyakorlat végezhető a Kettlebell segítségével, azonban 10-12 -féle bőségesen elég a test teljes izomzatának átmozgatására.

Milyen előnyei vannak a Kettlebell edzés?

  • - Egyénre szabott terheléssel végezhető

  • - Erősítő és formába hoz

  • - Zsírégető hatása révén fogyaszt és szálkásít

  • - Harmonikus izomépítés

  • - Derék és hát-fájdalmak csökkentése

  • - A törzsizomzat mélyizmainak fejlődése

  • - Csökkenti a sport és szabadidős sérülésveszélyt

  • - Keringési problémák javítása

  • - Felgyorsítja az anyagcserét

  • - Egyensúlyba hozza a szervezet működését

  • - Állóképesség és erőnlét növelése

  • - Nagy, rugalmas és gyors izomzatot épít nagy, lassú és kötött izomzat helyett

A Kettlebell edzéssel a zsírégetés, fogyás, gyorsan beindul. Az teremben az edződ segít az erőnlétednek, adottságaidnak és céljaidnak megfelelő súlyú eszközt választani. Nem szabad lebecsülni a csoportok egymást motiváló hatását sem, amiben Te is inspirálsz másokat teljesítményeddel, kitartásoddal.

A Kettlebell jellegű edzéseknél sok másik edzésformával ellentétben, nem a külsőségeken van a hangsúly! Ha majd belejössz, szinte a tested részévé válik a fekete acélgolyó.
Jogosan teszed fel a kérdést, hogy ha súlyzós edzés, akkor miért nem gépeken eddz, miért a Kettlebell jellegű edzéseket válaszd!?

A válasz nagyon egyszerű: Különböző emberek különböző vágyakkal választanak maguknak mozgásformát. Amennyiben nem az izomnövekedés, hanem az erőnövekedés az elsődleges célod, ha még egészséges is szeretnél lenni és maradni, akkor válaszd a Kettlebell jellegű edzéseket és nem mellékesen jól is fogsz kinézni! Különösen ajánlott a statikus ülő/álló munkát végzők számára.

Mégis milyen feladatokból állnak össze a Kettlebell jellegű edzések gyakorlatai?

A leggyakoribb (statikus és ballisztikus) feladatok:

  • - Felhúzások

  • - Lendítések

  • - Felrántás

  • - Kinyomás

  • - Guggolás

  • - Fekvőtámasz

  • - Talajgyakorlatok stb.

A különböző feladatokat sorban, az edzői utasításoknak megfelelően végezzük el. Egy-egy izomcsoport megmozgatásához meghatározott módon végezzük el a feladatokat.

Természetesen minden feladat mozdulatainak elsajátításában az edző segítségedre lesz! :)

Milyen eszközöket használunk a Kettlebell edzések során?

  • Különböző súlyú Kettlebell gömbsúlyokon kívül csak Rád van szükség és az Edzőre). Fontos hogy kellő tér álljon rendelkezésre a gyakorlatok elvégzésére

A Kettlebell edzéseknek nincs nagy eszközigényük, azonban rendkívül fontos – főleg kezdő szinten – az edzői jelenlét. A sérülések elkerülése érdekében minden gyakorlatot begyakorolunk, elsajátítjuk a mozdulatok és csak utána emelünk a súlyokon. A Kettlebell esetében fontos a helyesen megválasztott súlyú eszköz használata, ugyanis a „nagyravágyók” ha túl nagy súlyt használnak, nem tudják szabályosan végezni a gyakorlatokat, amivel sérülést kockáztatnak, az alacsony terheléssel ellenben a kívánt hatás marad el. Az edzettségi fok és az erősödés velejárója lesz úgy is a növelhető terhelés.
Természetesen a helyes súlyok megválasztásában az edző segítségedre lesz :)

Milyen izmokat, hogyan mozgat meg?

  • A Kettlebell jellegű edzések során olyan izmaidat is meg fogod ismerni, amelyeknek eddig a létezését is csak sejtetted…

  • A teljes izomzatodat igénybe fogja venni ez az edzésmódszer. A Kettlebel folyamatos koncentrációt igényel, a gyakorlatok nem végezhetőek el helyesen teljes izomzat összehangolt munkája nélkül. Többek között ebben rejlik a módszer különleges hatása. A pontos és szabályos kivitelezésben segítségedre leszünk.
    Az első edzéseket követően bizony garantáltan izomlázad lesz! :)

A Kettlebell jellegű edzést is hosszútávú, kitartó hozzáállással érdemes elkezdeni, függetlenül attól, hogy már néhány edzést követően érezhető, esetleg látható eredményeket érhetsz el!

Kiknek ajánlott a Kettlebell jellegű edzés?

  • - Mindenkinek ajánlott, aki elfogadja a szabályrendszert

  • - Aki végezhet intenzív erősítő gyakorlatot

  • - Azoknak akik egészséges testben szeretnének létezni

Mint ahogy a gyakorlati példa is mutatja, ez a fajta edzésmód mindenkinek jót tesz, legyen szó nőről, vagy férfiről, katonáról, vagy irodistáról, élsportolóról, vagy hobbystáról, a Kettlebell jellegű edzéseket sokféle ember űzi és bizony aki belekóstolt, az nem akarja abbahagyni.

Milyen célokra való a Kettlebell köredzés?

  • - Fogyásra

  • - Erősödésre

  • - Izomtömeg építésre

  • - Állóképesség növelésére

  • - Versenysportok alapozására

  • - Keringési és derékfájdalmakra

  • - Stressz oldásra

Amennyiben a fentiek alapján kedvet kaptál a Kettlebell jellegű edzésekhez és szeretnéd kipróbálni, kattints az órarendre:

http://www.forcenow.hu/orarend

és jelentkezz be most, várunk Téged!
+36-1-789-5396

Nyitvatartás

Hétfő 7.00 - 21.00
Kedd 7.00 - 21.00
Szerda 7.00 - 21.00
Csütörtök 7.00 - 21.00
Péntek 7.00 - 21.00
Szombat 8.00 - 20.00
Vasárnap 8.00 - 20.00

 Írjon nekünk!

 
   
 
Küldés